Σελίδες

Κυριακή 25 Μαΐου 2008

Που είναι το τρένο;

Διανύοντας την εθνική οδό Αντιρρίου-Αγρινίου στο ύψος της γέφυρας του Ευήνου στην αριστερή πλευρά υπάρχει το σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο παλαιότερα ένωνε το Κρυονέρι με το Αγρίνιο. Για να λέμε τα πράγματα όπως ακριβώς είναι, αυτό είναι το δίκτυο μετά την μετ' εμποδίων ανακατασκευή του.
Η πρώτη κίνηση για επαναλειτουργία του δικτύου έγινε το 1998 με την τοποθέτηση μιας τεράστιας πινακίδας όπου ανέγραφε την περιγραφή του έργου η οποία ήταν η επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου με προϋπολογισμό 2.000.000.000δρχ. Μετά από ενάμιση χρόνο εργασιών αυτό που τελικά έγινε ήταν η αποξήλωση των παλαιών ραγών και η μερική ανακατασκευή μερικών υπαρχουσών γεφυρών για τη διέλευση του έργου. Μετά έρχεται μια νέα πινακίδα που έγραφε κάτι παρόμοιο με νέο προϋπολογισμό παρόμοιο με τον προηγούμενο για την αποπεράτωση του έργου. Κατά τη δεύτερη φάση του είχαμε την ανακατασκευή πλέον του δικτύου, τη συντήρηση των γεφυρών της προηγούμενης φάσης, την κατασκευή νέων καθώς και την τοποθέτηση πινακίδων στους δρόμους από όπου υπάρχει διέλευση του τρένου.
Η τελευταία κίνηση που αφορούσε το εν λόγω έργο ήταν το 2004 η μεταφορά και τοποθέτηση στο σταθμό του Αιτωλικού μιας αμαστοιχίας νέας τεχνολογίας η οποία εκτέλεσε κάποιες δοκιμαστικές διελεύσεις από το δίκτυο. Έκτοτε ουδεμία κίνηση έγινε από κανένα φορέα, αρχή και άρχοντες. Το ερώτημα είναι απλό, γιατί; Το δίκτυο κατά το 90-95% είναι έτοιμο. Γιατί υπάρχει αδράνεια; Τι συμβαίνει τελικά με το τρένο; Ποιοι αδιαφορούν ώστε να μην πάρει ξανά σάρκα και οστά και να αναστηθούν οι περιοχές από όπου θα περνάει; Ποιους ενοχλεί το τρένο, γιατί σίγουρα κάποιους ενοχλεί..
Το τρένο θα δημιουργήσει μια νέα κίνηση στο νομό και στις πόλεις τις οποίες θα συνδέει. Μόνο οφέλος μπορεί να έχει για την τοπική κοινωνία συνολικά. Για την πόλη μας θα αυξήσει την κίνηση από τα γειτονικά χωριά και μάλιστα όλες τις ώρες της μέρας και της νύχτας. Έτσι οι νέοι θα μπορούν να έρχονται στο Αγρίνιο ή να κατεβαίνουν στο Μεσολόγγι γρήγορα και με ασφάλεια. Η κίνηση αυτή θα δώσει νέα ώθηση στο Αγρίνιο και στο νομό. Νέες και μόνιμες θέσεις εργασίας για τους νέους και ταυτόχρονα θα αποτελέσει κίνητρο για κινήσεις και νέα δυναμική στην εμπορική δραστηριότητα της πόλης και του νομού γενικότερα. Και στην τελική θα δώσει το αναφαίρετο δικαίωμα της επιλογής στον πολίτη να επιλέξει εκείνος το μέσο με το οποίο θα πάει στον προορισμό του και όχι να είναι αναγκασμένος να πηγαίνει με το ΚΤΕΛ και κάποιες φορές όρθιος. Τελικά που είναι το τρένο, το τρένο της ανάπτυξης, της αλλαγής;

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

prepei na palepsoume oloi oi Agriniotes gia na feroume to treno piso. Kodra sta sxedia auton pou den to theloun.

sbde.freehostia.com

Ανώνυμος είπε...

Γνωρίζετε αγαπητοί φίλοι, ότι πολλοί Αγρινιώτες όταν ανασκευαζόταν η σιδηροδρομική γραμμή Αγρινίου-Κρυονερίου με ειρωνικό τρόπο τόνιζαν τι το θέλουμε και τι μας χρειάζεται το τραίνο τώρα? Αλήθεια θα μας πείραζε να αποκτήσει και ο νομός μας ένα είδος περιαστικού τραίνου?

Ανώνυμος είπε...

Φίλοι μου, νομίζω στοιχειώδεις λόγοι δεοντολογίας επιβάλλουν την ανάρτιση των σχολίων που σας αποστέλλουν οι αναγνώστες σας.

Ανώνυμος είπε...

Σκεφτείτε μόνο την κίνηση και το πήξιμο κάθε πρωί στην 'εθνική οδό' Αγρινίου-Μεσολογγίου, από υπαλλήλους και κοινό, από και προς τις δημόσιες υπηρεσίες (Νομαρχία, κτλ). Πιστεύω κι εγώ οτι πολλοί, αν είχαν την επιλογή, θα μετακινούνταν με αυτό το ασφαλές, γρήγορο και ξεκούραστο μέσο.
Κατά τα άλλα, πολλές φορές θα ήθελα να την είχα αράξει στο Μεσολόγγι για ουζάκια, αλλά είπαμε, ποτό και τιμόνι ποτέ μαζί - οπότε αρκούμαι στην 'Παραλία' του Αγρινίου :)
MG