Παρασκευή, 13 Ιουνίου 2008

Έλλειψη παρκινγκ ή έλλειψη (οικολογικής) συνείδησης;

Ένα από τα φαινόμενα που συμβαίνει σε επαρχιακές πόλεις του και στην πόλη μας είναι η έλλειψη πάρκινγκ στο κέντρο και μάλιστα τις ώρες αιχμής. Τι πιο λογικό; Όταν όλοι μας επιδιώκουμε να κατέβουμε στο κέντρο και παίρνουμε το αυτοκίνητο είναι επόμενο και χώρο στάθμευσης να μη βρίσκουμε και κυκλοφοριακή συμφόρηση να δημιουργούμε. Για το τελευταίο σίγουρα δεν φταίμε εμείς εξ ολοκλήρου, από αλλού ξεκίνησε το κακό αλλά από ότι φαίνεται μας αρέσει…
Το Αγρίνιο είναι από τις λίγες επαρχιακές πόλεις που διαθέτει δημοτικό πάρκινγκ. Σκεφθείτε ότι η Πάτρα, η μεγαλύτερη σε έκταση και πληθυσμό πόλη της Δυτικής Ελλάδος στερείται του συγκεκριμένου έργου υποδομής. Είτε υπάρχει είτε όχι είναι δώρο άδωρο. Ο Δήμος θα μπορούσε να ενθαρρύνει τη χρήση του προσφέροντας κίνητρα για τους οδηγούς. Θα μπορούσε να θεσπιστεί στην αρχή δωρεάν χρήση, κάρτες μέλους και γενικά ενημέρωση για τις υπηρεσίες του. Όπως και έχει λίγοι το χρησιμοποιούν και οι υπόλοιποι παρκάρουν όπου να ‘ναι και όπως να ΄ναι.
Το Αγρίνιο έχει το θετικό ότι με τα πόδια μπορεί κάποιος να φτάσει από τι μία άκρη στην άλλη μέσα σε 20-25 λεπτά το πολύ. Και όμως πεισματικά πολλοί παίρνουν το αυτοκίνητο για να κατέβουν στα εμπορικά καταστήματα ακόμη και για καφέ με την απαίτηση να το παρκάρουν απέξω από την καφετέρια. Άρα δεν είναι ότι υπάρχει πρόβλημα πάρκινγκ που ακούγεται πυκνά σε συχνά σε κουβέντες μεταξύ συμπολιτών μας. Το πρόβλημα ξεκινάει από όλους εμάς. Ας ξεκινήσουμε να πηγαίνουμε στο κέντρο με τα πόδια. Ειδικά τώρα που άνοιξε ο καιρός προσφέρεται. Ας προτιμούμε την αστική συγκοινωνία (;) αναφερόμενοι στους συμπολίτες μας που μένουν στα γειτονικά δημοτικά διαμερίσματα ενώ οι υπόλοιποι που μένουμε στην πόλη ας προτιμούμε τα ταξί. Είναι σαν να πίνουμε δύο καφέδες, απλά τον έναν το προσφέρουμε στον ταξιτζή που αναγκάζεται να είναι 12 ώρες στο τιμόνι για να εξυπηρετεί όλους εμάς. Από τους τρόπους μετακίνησης που αναφέρθηκαν εμείς σας προτείνουμε το Πεζό 2, είναι ασφαλές και γρήγορο ανάλογα την ώρα που επιλέγεται. Επιπλέον εκεί που έφτασε η τιμή της αμόλυβδης είναι το πιο οικονομικό μαζί με το γάιδαρο.. Άλλωστε με αυτό τον τρόπο συμβάλλουμε στη προστασία του περιβάλλοντος και της τσέπης μας ☺

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Είναι γεγονός ότι σε όλες τις Ελληνικές πόλεις -του κέντρου και της επαρχίας- παρατηρείται έλλειψη χώρων στάθμευσης των αυτοκινήτων. Αυτό οφείλεται σε δύο κατά την αποψή μου λόγους:
1.Δεν προγραμματίσαμε ποτέ στη χώρα μας(άγνωστος όρος μέχρι πρότινος) για τίποτε, ούτε την οικονομική-παραγωγική ανάπτυξη που θα θέλαμε, ούτε τις υποδομές που ήταν απαραίτητες γι’αυτή.
2.Όσες φορές το επιχειρήσαμε δεν είμασταν ικανοί να προβλέψουμε τις ραγδαίες εξελίξεις που έρχονταν για να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που θα δημιουργούσαν οι εξελίξεις αυτές.
Έτσι και όποιοι επεχείρησαν να αντιμετωπίσουν γενικά τα κυκλοφοριακά προβλήματα δεν τα κατάφεραν.
Σήμερα που δεν αφήσαμε σχεδόν ελεύθερο χώρο που να μην τον κτίσουμε, θα πρέπει να περιορίσουμε
κατά το δυνατόν την κίνηση των ιδιωτικών αυτοκνήτων. Αυτό όμως προυποθέτει την ανάπτυξη των μαζικών μέσων μεταφοράς. Στο Αγρίνιο με τους στενούς δρόμους( τους οποίους και αποστενεύουμε καθημερινά) θα πρέπει να δρομολογηθούν πάσει θυσία μίνι μπας
με πυκνά δρομολόγια και να καλύπτουν τα δρομολόγιά τους αυτά όλο το Αγρίνιο. Αυτό κάνουν, όπως διαβάζουμε, σ’όλες τις προηγμένες χώρες και αντιμετωπίζουν τα αντίστοιχα προβλήματα. Ετσι οι καταστηματάρχες π.χ. δεν θα παίρνουν το Ι.Χ. τους στη δουλειά τους και να στερούν μια θέση στάθμευσης από έναν υποψήφιο πελάτη τους.
Γι’ αυτό φίλοι μου, με τη δύναμη που διαθέτετε ως blogers, ξεκινήστε μια καμπάνια ανάπτυξης των μαζικών μέσων μεταφοράς κατά αυτόν τον τρόπο στη πόλη μας.
Υ.Γ.Οι ιδιοκτήτες των ΜΜΜ θα πρέπει να καταλάβουν όμως ότι οι πελάτες τους θα πολλαπλασιάζονται μόνο όταν το εισητήριο θα είναι ελκυστικό και τα δρομολόγια πυκνά.